جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 44750
    تاریخ انتشار : 19 بهمن 1392 9:2
    تعداد بازدید : 307

    حقوق مسافران هوایی سرگردان اروپایی تقویت می شود

    پارلمان اروپا به دنبال وضع مقررات جدی تر برای تسهیل بیشتر دریافت خسارت مسافران هوایی سرگردان از شرکت های هواپیمایی بابت تاخیر یا لغو پروازها است.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رای نمایندگان پارلمان اروپا این منطقه را به سخت‌گیرانه کردن مقررات مربوط به جبران خسارت مسافران هوایی نزدیک‌تر کرد. به این ترتیب موارد معافیت شرکت‌های هواپیمایی از جبران کردن خسارت مسافران به دلیل تاخیر یا لغو پرواز، محدود می‌شود.

     

    تحت مقررات پیشنهاد شده، تاخیر با توجه به مدت زمان آن و مسافت پرواز ممکن است پرداخت خسارتی بالغ بر 600 یورو به مسافران هوایی را به دنبال داشته باشد.

     

    مقررات بازبینی شده که در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا اجرا خواهند شد، شرکت‌های هواپیمایی را ملزم می‌کنند کارمندانی داشته باشند تا مسافران را نسبت به حقوق خود و همچنین طی کردن رویه شکایت و دریافت خسارت مطلع و راهنمایی کنند.

     

    در صورتیکه شرکت‌های هواپیمایی تا دو ماه به شکایت مسافر پاسخ ندهند، به منزله پذیرفتن ادعای مسافر قلمداد خواهد شد.

     

    اما شرکت‌های هواپیمایی که با شرایط استثنایی مانند ناآرامی سیاسی روبرو می‌شوند، از پرداخت خسارت معاف خواهند بود با اینهمه باید به مسافر یک پاسخ مکتوب کامل دهند.

     

    همچنین الزام شرکت‌های هواپیمایی برای فراهم کردن تسهیلات رفاهی به مسافران در صورت مشکلات طولانی مدتی مانند فوران آتشفشان محدود خواهد بود.

     

    تحلیلگران می‌گویند ممکن است شرکت‌های هواپیمایی با تحمیل هزینه‌های اضافی به مسافران بخواهند به نحوی هزینه تحمیل شده از مقررات جدید را جبران کنند.

     

    بر اساس گزارش رویترز، قانون جدید پس از مذاکرات میان کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا از سال آینده به اجرا درمی‌آید.

     

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
28633716
اکنون :
56